تابلوهای LV یا فشار ضعیف

تابلوي فشار ضعيف LV

تابلو برق  LV چیست؟

تابلو های برق MV و LV از انواع تابلو های برق هستند که طراحی این تابلو ها یکی از رشته های پر کاربرد صنعت برق می باشد.

تابلو های برق از نظر ولتاژ به دو دسته ی تابلو های MV و LV تقسیم می شوند. 

تابلو های برق از نظر فرکانس، جریان، کسینوس فی توان، و… نیز دسته بندی می شوند.

ولتاژ تابلو های برق به دو دسته ی فشار ضعیف و فشار متوسط تقسیم می شوند. می توانیم تابلو های LV را به عنوان تابلو های فشار ضعیف، و تابلو های MV را به عنوان تابلو های فشار متوسط معرفی نماییم. که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد.

در این مقاله به معرفی تابلوهای LV و یا فشار ضعیف می پردازیم.

انواع تابلو برق LV

  • انواع تابلوهای فشار ضعیف
  •  تابلو های برق صنعتی
  • مسکونی، بانک خازنی
  • مارشالینگ
  • پی ال سی

و…

تابلو های مسکونی

همانطور که از نامشان مشخص است، برای محیط های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این تابلو ها خود به تابلو تقسیم و کنتور تقسیم، دسته بندی می شوند.

تابلو های پی ال سی

اصولا اتوماتیک هستند. از این رو نیاز به تنظیمات دستی ندارند.

تابلو های بانک خازنی

برای محیط های بزرگ همچون کارگاه ها، کارخانه ها، مراکز تجاری و… مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو های صنعتی

نیز همچون تابلو های بانک خازنی بیشتر برای محیط های کارگاهی و کارخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو های مارشالینگ

نوع دیگری از تابلو های برق هستند. این تابلو ها به عنوان ارتباط دهنده تابلو برق با سیستم کنترل مرکزی مورد استفاده قرار می گیرند

ما می توانیم تابلو های فشار ضعیف را به دو دسته ی تابلو های ثابت و کشویی تقسیم نماییم. نمونه ای از تابلو های ثابت را می توانیم تابلوهای AIS کمپکت فیکس به شمار اوریم. نمونه ای از تابلو های کشویی نیز AIS معمولی کشویی می باشد.

تابلوهای سلولی که تولید می شوند را می توانیم جزو تابلو های ایستاده به شمار آوریم. این تابلو ها در درجه های حفاظتی مختلفی ساخته می شوند. این تابلو ها را می توان به درخواست مشتری تولید نمود. یا به صورت پیچ و مهره و با ضخامت ورقه های بالا و یا به صورت های دیگر. این تابلو ها تنوع رنگی و ضخامتی بالایی دارند. بسته به درخواست مشتری این رنگ ها و ضخامت ها متغیر می شوند.

تابلو های دیواری نوعی دیگر از تابلو های فشار ضعیف هستند. این تابلو ها خود به دو صورت روکار و توکار ساخته می شوند. معمولا تابلو های توکار را از جنس ورقه های روغنی و گالوانیزه تولید می کنند.

تابلو های فشار ضعیف بارانی نیز وجود دارد که این تابلو ها را بیشتر در محیط های بیرونی و باز نصب می کنند. به راحتی می توان درجه ی این تابلو ها را تغییر داد.

ویژگی های تابلو برق LV

زمانی که صحبت از تابلو های فشار ضعیف می کنیم، منظورمان تابلو هایی هستند که سطح ولتاژ آنها کمتر از ۱۰۰۰ ولت است. این تابلو ها از قطعات مختلفی تولید می شوند. تابلو هایی که تابلو های تنظیم کننده، تابلو های حفاظتی، تابلو های تجهیزات کنترلی، تابلوهای قطع و وصلی و .. در آن به یکدیگر متصل شده اند.

زمانی که از تابلو های فشار ضعیف صحبت می کنیم، ولتاژ های نامی تا ۶۹۰ ولت به ذهنمان خطور می کند. این تابلوها ولتاژ سرویس ۴۰۰ ولت دارند. معمولا از ورقه های گالوانیزه، یا روغنی و یا با استفاده از پدرهای الکترواستاتیک در کوره ها ساخته می شوند.

One thought on “تابلوهای LV یا فشار ضعیف

  1. اشتراک ها: انواع تابلو برق - شركت برق پارسيان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.